Onsdag - 20100922!

Vi är redan i mitten på den nya veckan och i måndags drog den nya kursen igång i skolan, grammatik.
Jag vet inte vad hur jag tänkte innan kursen började men antar att jag trodde mina kunskaper kring grammatik var ganska bra och att det inte fanns så himla mycket mer att lära sig än substantiv, verb och adjektiv men där trodde jag fel! Dessa tre dagar har vi fått lära oss saker som jag inte hade en anning ens existerade i det svenska språket.

Men jag har bestämt mig att jag har gett mig fan på att jag ska klara tentan om ca 1,5 vecka så idag har jag varit på bibloteket och lånat en bok som enklare skall kunna förklara begreppen och sen är det väll bara att plugga, plugga och plugga. Känns som mitt liv kommer vara jätte roligt de närmaste veckorna men ibland måste man kämpa för att komma förbi stora stenar och i detta fall är stenen grammatiken..

(P.s) Om ni tycker jag låter less och missnöjd så är det precis så jag känner mig just nu!  :)


Kommentarer
Postat av: paps

Kämpa på du är ju bara bäst

paps

2010-09-23 @ 15:00:09
Postat av: paps

Kämpa på du är ju bara bäst

paps

2010-09-23 @ 22:41:22
Postat av: Sara

Tack pappa! <3

2010-09-24 @ 10:05:13
URL: http://idagochiframtiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0