Matematiklycka!


Idag fick jag gå lite tidigare från VFU:n och hann precis till skolan för att hämta ut min matematiktenta som lämnades in för ca 3 veckor sedan. Jag hade redan sett resultatet igår, VG! Jag hoppade av glädje men blev minst lika glad när jag slog upp sista sidan i tentan och läste kommentaren: "Din diskussion är utmärkt". En kommentar som gjorde mig väldigt glad, det känns alltid kul när man får feedback på något som man lagt ner både mycket tid och arbete på.

Det är konstigt med ämnet matematik. Det har verkligen inte varit mitt favoritämne när jag själv gick i skolan men sen vi läste matematikkursen har mitt intresse för ämnet växt allt mer. Jag tror aldrig att jag kommer älska matematik men sen VFU:n i skolan startade så har jag helt plötsligt insett nya saker kring både hur ämnet skall behandlas och vikten av att kunna förmedla matematiken på olika sätt utifrån individers olikheter.
Antagligen kommer jag tycka att det känns väldigt jobbigt när vi skall ha salstenta i matematik om ca ett år men det är bara att bita i det sura äpplet för att lyckas ta sig över även den stenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0