En kort återblick på 2010..

Nytt år och nya möjligheter som det så fint brukar heta även om jag tvivlar starkt på att allt helt plötsligt skall bli guld och gröna skogar för människor för att vi helt plötsligt skall skriva 2011 som årtal istället för 2010.

Jag tänkte passa på att skriva en liten kort resume kring det gångna året och kom helt plötsligt på den stora fördelen med en blogg när man skall se tillbaka på året som gått, helt plötsligt blir det lätt att minnas precis vad jag gjorde och tänkte en regnig vardag i mitten på Oktober.

Jag tycker att 2010 har varit ett bra år som har bestått av en hel del förändringar i mitt och Andreas liv. I början på året bestämde vi oss för att flytta ifrån våran 1:a i Huddinge som utrymmesmässigt började kännas på tok för liten. Vi bestämde oss för en 3:a och började kolla runt på hemnet och gå på visningar. Men i slutet av Mars hittade vi våran lägenhet som både jag och Andreas kände starkt för och efter 3 dagars budgivning var papprena påskivna och lägenheten var våran! Resten av våren bestod av en hel del planering, renovering som tog både mer tid och kraft än vad vi från början hade räknat med så båda två var väldigt lättade när vi satte nyckeln i låset i mitten på Juni och äntligen kunde flytta in på riktigt tillslut. Annars har året för min del precis som det förra handlat om skolan, kurslittertur och massa tentor men jag känner mig fortfarande stärkt i min känsla att jag gjorde rätt som valde att pluggande vidare även om man ibland undrar vad man gett sig in på frivilligt när man har både tentaångest och tvingas upp tidigt på helgerna för att hinna kombinera studier och fritid..

Jag hoppas nu att 2011 skall bli ett precis lika bra år som 2010 och bestå av mycket varma känslor tillsammans med dom människorna som ligger mig närmast om hjärtat! Och appropå 2011 så är mitt nyårslöfte för i år att jag skall börja övingsköra! :D


<3


Kommentarer
Postat av: M

Kör hårt gumman! det där fixar du utan problem.

hinns här för dig om du behöver mig:D puss

2011-01-02 @ 14:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0