Veckan med stort V är äntligen till ända..


Veckan med stort V har precis passerat och det känns på många sätt väldigt bra att den är över.. Saker som jag varit  både lite orolig och nervös inför är äntligen över. Under veckan har jag hunnit med begravning, operation av mitt knä och fylla 23 år mitt i allting. 

I tisdags var det dagen för ett sista farväl av älskade farfar. För mig var det viktigaste med dagen att jag skulle få ett sista farväl tillsammans med farfar, vilket jag när jag lämnade kyrkan upplevde. Det blev precis så sorgligt, känslosamt och personligt som en begravning skall vara.



I torsdags var det dagen för operationen av mitt knä. Jag hade tid på sjukhuset redan vid 08:00 men först vid 11:00 fick jag jag komma iväg till operationssalen. Under de timmarna jag låg på rummet med dropp i armen hann jag sluta bli nervös över narkosen så när de äntligen kom och hämtade mig ville jag bara få det gjort. Själva insomnadet minns jag inte så mycket av, de bad mig ta tre andetag och när jag kom till två somnade jag. Senare på eftermiddagen fick jag lämna sjukhuset efter samtal med läkarn kring att det både hittat och åtgärdat fel, min lycka var total.
Operationen som blev mer omfattande än vad läkarna till en början trodde har gjort att jag blivit sjukskriven denna vecka från jobbet. Men redan idag har jag tagit mig ut en sväng utan kryckorna så jag har goda förhoppningar kring att det snart skall kännas mycket bättre tillsammans med stenhård rehab och träning.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0