Onsdag - 20110928!



Idag har jag haft en lång pluggdag hemma tillsammans med dessa två böcker.
Kursen som vi just nu läser i skolan heter "Barnlitteratur", så idag har jag ägnat mig åt att läsa om vilka könsstereotyper som förmedlas i barnlitteratur. Böckerna och de analyser som vi gjort i skolan av barnböcker har verkligen öppnat upp min blick för saker som jag tidigare inte funderat kring, vilket är en väldigt spännande känsla. Barnlitteratur är verkligen mer än bara böcker för barn, den saken är helt klar.

Nu skall jag och älsklingen ge oss ut på en liten kvällspromenad vilket jag verkligen behöver efter en hel dag inomhus. Jag känner mig fortfarande inte helt hundra från helgens sjukstuga så jag kommer få hoppa träningen denna vecka helt vilket faktiskt känns riktigt trist, då träningen de senaste veckorna har blivit ett härligt avbrott i pluggandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0