Tisdag 091110

Idag hade jag ledig dag från skolan, vilket innebär inga lektioner men dock 40 sidor att läsa.

Jag har hunnit mycket idag fast det känns som det varit en lång och seg dag. Dagen startade med en sovmorgon, klockan var ställd men ändrades snabbt om och jag kunde i godan ro somna om 1 timme till. Sen åt jag en lång frukost, tittade på Efter Tio på tv 4, som denna vecka har tema bloggar, spännande! Resten av dagen har jag plockat lite här hemma, läst de sidor som ska vara lästa tilll seminariet imorgon och varit borta på bibloteket och fixat ett lånekort samt frågat efter en bok som jag behövde som såklart var utlånad och 3 jävla andra människor stod på kö till innan mig.. Jag gav upp och fick gå hem utan bok!

Det enda som inte blev av idag var att jag och pappa hade tänkt passa på att äntligen ta vaccinet mot svininfluensan.
Jag vet att många fortfarande inte har bestämt sig om de ska ta vaccinet, är rädda för sprutor, är rädda för biverkningar men jag är helt säker, jag vill ta vaccinet och jag vill göra det nu!
Men vi måste tyvärr vänta någon vecka till, just nu är det fortfarande riskgrupperna och barn och ungdomar upp till 18 år som ska prioriteras. Jag hoppas och håller tummarna att jag håller mig borta från att bli smittad tills dess att det är min tur!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0