091027-tisdag!

Andra veckan på praktiken är i full gång, nästa vecka är det tentaskrivning som gäller..

Idag har jag hållit i en egen aktivitet samtidigt som min handledare observerade mig och efteråt diskuterade vi och han gav mig feedback på ett väldigt bra sätt. Han tyckte att jag klarade aktiviteten på ett bra sätt, det var jätte roligt att höra.
Även om jag är van vid att leda aktiviteter tillsammans med barnen så blir det på ett annat sätt när man är lärarstudent och faktiskt får tid att stanna upp och reflektera och diskutera kring sitt eget pedagogiska förhållningssätt till barnen. 
Mina egna erfarenheter är att när man arbetar på avdelning blir det lätt att bara ångar på i gamla banor utan att stanna upp och observera sig själv och sina kollegor i det dagliga arbetet.

                  
                                                      Kreta, jag längtar tillbaka..
/Sara


Kommentarer
Postat av: Tjollan!

tjena! Jaa. Jag tror att det löser sig bra med dagarna jag kommer få ta igen också. :) Idag har jag gjort änu mera på tentan och har inte alls så himla mycket kvar faktiskt. fast jag ska så klart lägga till lite å ta bort något sen när jag går igenom den igen. Jag tror att jag bara kommer komma upp typ fem sidor. Jaaa. vi måste hitta på något en dag. de vill jag så gärna göra !! :) kramis

2009-10-28 @ 15:32:51
URL: http://tjollie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0