Yasuragi Hasseludden! ♥

I onsdags (20110810) hade jag och Andreas som sagt årsdag och firade att vi varit ett par i 4 år. Tidigare år har vi varit ute och ätit och förra året firade vi vår tre årsdag med en heldag nere vid havet i Skåne. Men i år hade vi bestämt oss för att göra något lite speciellt och hade därför bokat en övernattning på Yasuragi Hasseludden ute i Nacka.
Varken jag eller Andreas hade tidigare varit där eller på något annat spa men vi är däremot båda väldigt fascinerade av den japanska kulturen och har därför också japan som ett av våra drömresemål i framtiden så vi tänkte att det därför skulle passa oss båda med ett besök där.

Redan på vägen till Yasuragi konstaterade vi att det låg väldigt bra till för oss som inte har någon bil, då det var väldigt bra kommunikation med bussar och knappast några väntetider alls vilket var väldigt skönt. Under hela resan dit hade vi sett hur regn och åskmolnen allt mer tornade upp sig på himlen och när vi slutliggen klev av bussen hörde vi hur det började mullra långt borta så vi skyndade oss upp den korta promenadvägen för att slippa det kommande ovädret. När vi checkat in fick vi direkt tillträde till vårt hotellrum dit vi gick för att byta om till våra yukata (japanska morgonrockar), badkläder och tofflor. Vid klockan 16:00 hade vi bokat en behandling, "fiskpedikyr". Jag var lite orolig innan att jag skulle tycka att det kittlades men när man stoppade ner fötterna i vattnet var det riktigt skönt och precis som de beskrivt det inför behandlingen så kändes det som att ha fötterna i bubbelvatten.
Efter behandlingen gick vi direkt ner till det japanska badet där vi låg en lång stund i det varma källorna utomhus och tittade på regnet som öste ner samtidigt som vi njöt av havsutsikten fram tills vi efter ett snabbt stopp på hotellrummet skulle äta middag vid 19:30. Middagen var fantastiskt god!
Dagen efter åt vi frukostbuffen innan vi återvände till det japanska badet för några timmars bad innan det var dags att checka ut och bege sig hemåt igen efter ett helt underbart dygn.

Yasuragi betyder inre ro och harmoni, en känsla som jag verkligen tyckte de lyckades skapa under vår vistelse. Både jag och Andreas lämnade Yasuragi med känslan och löftet till varandra att det inte var sista gången vi var där, och jag kan erkänna att jag redan längtar tills jag får komma dit nästa gång!
















Aperitifen som serverades innan maten.  


Sushin som vi beställde in som förrätt. Det var bland den godaste sushin jag ätit.


Varmrätt: Majskycklingfilé med grillad zucchini och paprika med ris.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0