Onsdag - 20110223!

I torsdags förra veckan var jag iväg och gjorde en synundersökning och som jag trodde så hade min syn ändrats och mina glasögon var för starka. Igår förmiddag var jag iväg och lämnade in dem för byte av glas och förhoppningsvis ska de vara klara imorgon.
Jag förstod att det skulle kännas konstigt att vara utan men eftersom jag väldigt sällan har på mig dom hemma när jag tittar på tv och sådär så trodde jag att det skulle gå ganska bra. Men nu när man inte kan ha på sig dom så känns det plötsligt väldigt viktigt för mig att ha dom..
Att jag får lite ont i huvudet är väll en sak men det konstigaste är känslan när jag går utomhus eller vistas utanför hemmet utan dom, jag känner mig väldigt naken och som att en stor del av mig saknas och dessutom blåser det konstigt i ögonen.. :) 

Jag trivs egentligen inte visa mig utan mina glasögon för andra människor än de allra närmaste och jag avskyr verkligen när människor säger, "Kan du inte ta av dig glasögonen så jag får se hur du ser ut utan"  antar att det har att göra med att jag en gång i tonåren fick höra att jag såg konstig ut utan? En kommentar som verkligen lyckats fastna någonstans långt bak i mitt huvud och som alltid ploppar upp när människor ber mig ta av mig glasögonen..
Nej, jag hoppas verkligen att de är klara till imorgon eftermiddag så jag kan hämta hem dom igen!


Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Men lilla knäppis kusin du är ju lika fin med som utan glasögon. Jag tycker dock att dina glasögon du har nu är riktigt fina. Hoppas du får en super bra helg!!!

2011-02-25 @ 09:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0