En helg i skärgården!

Igår eftermiddag kom jag och Andreas hem efter en härlig, trevlig och lugn helg i ute på Högmarsö, där vi varit under helgen hos Andreas mormor och hennes man. Vi har tillbringat helgen med att umgås, spela Yatzy, pronmenera, äta goda middagar,  bada (Vi har tagit årets första dopp. Det var omkring 21-22 grader i vattnet.). På ön finns även en jättemysig skärgårdskrog som vi besökte både lördag kväll och en sväng på söndag eftermiddag där det spelades härlig live musik samtidigt som såg ut över havet och båtarna som passerade. 
Efter helgen kan jag bara konstatera att det var riktigt skönt att lämna stadspulsen för några dagar och komma in i skärgårds lugnet och få byta lite miljö. 

Bilder från helgen:


















Trots att vi tillsammans har haft en väldigt mysig helg så har den också för oss precis som för de flesta människor präglats av rapportering kring de hemska och ofattbara som hänt i Norge. Vi har sett på nyhetsrapporteringar, läst tidningar, pratat och försökt att tillsammans förstå vad som hänt. Jag får ont i hjärtat när jag tänker på alla som förlorat nära och kära och alla familjer som splittrats. Igår kväll när vi kommit hem var jag och pappa iväg på Hammarby - Assyriska matchen på söderstadion, innan matchen startade hade vi alla tillsammans en tyst minut för Norge och de drabbade, över 10 000 människor stod tysta tillsammans, den känslan av gemensam eftertanke känns bra i hjärtat mitt i allt det hemska!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0