Veckans firanden!

Veckan har bestått av en hel del firanden och skolavslutningar.
I torsdags förmiddag hade jag mitt sista seminarium för terminen med gruppredovisning, det gick jättebra och det var så skönt att lämna skolan med känslan av att det nu dröjer länge innan det är dags att bege sig dit för undervisning igen. Även om jag trivs väldigt bra i skolan så är sommarledigheten efterlängtad efter en tuff termins studier.
Direkt efter skolan begav jag mig in till Söder för att möta upp Andreas familj och gå iväg på Mattes utspring. Det var galet varmt när vi stod och väntade men det var verkligen riktigt underbart att få se alla studenterna och inte minst Mattes glädje när dom kom springandes på gräsmattan och hoppade upp på scenen och skrek av glädje. Jag kunde inte under hela dagen låta bli att minnas min egen student som nu var hela 4 år sedan, galet vad tiden går fort. Det var verkligen en av de bästa och mest minnesvärda dagarna i hela mitt liv. Jag minns glädjen när vi åkte på flaket och skrek "FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN"  tills rösten var alldeles hes och när jag & Martina tillsammans sprang ut från skolan, hand i hand.
Efter utspringet när Matte kom tillbaka från flaket blev det lite mottagning hemma hos Andreas pappa med smörgårstårta och tårta.     










Dagen efter på fredagen hade jag lovat att komma på skolavslutningen på praktiken vilket jag en halv sekund ångrade när klockan ringde halv 6 på morgonen första dagen på ledigheten. Men så fort jag kom till skolan och mötte både eleverna och min handledare slogs jag av tanken att det var en självklarhet att jag skulle vara där hos dem på skolavslutningen. Det blev ett klassiskt firande med sång ute på skolgården, tal av rektorn och uppträdande inne i klassrummet som avslutades med fika.
Dagens största glädje var när en elev överräckte en fint inslagen blomman med orden "Glad sommar Sara", det värmer mycket i mitt hjärta att de betytt något för dem att jag varit där.
När jag lämnade skolan efter att ha önskat min handledare glad sommar kände jag att jag redan längtar tills de blir höst, det skall bli så himla både roligt och spännande att få följa med eleverna och min handledare upp till åk 2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0