Fredag - 20110318!

Det snöar utanför mitt fönster och helt plötsligt känns våren väldigt långt borta igen men vi får väll hoppas att det bara är ett litet "bakslag" som inte skall få några större följder för våren, som jag hoppas står och knackar på dörren väldigt väldigt snart..

Detta har varit en händelserik vecka något som gjort att bloggen har fått lida, då jag haft mycket annat att fundera kring. Dels har jag som vanligt haft väldigt mycket i skolan med denna matematikkurs som både är väldigt krävande men även mycket intressant. Jag blir för varje dag som går under denna utbildning mer och mer medveten kring hur mycket tankar det finns bakom all undervisning och varje ord som sägs i klassrummet. Lärare och pedagoger besitter verkligen en enorm kunskap och att jag får möjlighet att lära mig detta känns stort för att utveckla mig inför min framtida yrkesroll.

Men denna vecka har inte bara handlat om skolan. I tisdags hade jag en tid hos min sjukgymnast och då vi inte träffats på ca 2 veckor då hon varit bortrest och sedan jag införskaffat mitt knäskydd så gick jag dit med en förhoppning kring vad hon skulle säga. Men efter att hon undersökt knät och jag beskrivit att det fortfarande gjorde ont på precis samma ställe som när jag började gå oss henne för ca 3 månader sedan rådde hon mig att återigen ta kontakt med sös för en fortsatt utredning.
Så efter ett samtal dit så väntar jag nu på en tid för ett besök under April månad..
Det känns som att historen kring mitt knä börjar bli väldigt långdragen och jag kan inte riktigt minnas hur det känns att inte ha ont, hade jag vetat detta när jag i slutet av augusti gav mig på Body pumpen hade jag aldrig gått dit!

Men idag är det fredag och jag har ialla fall haft det allra bästa avslutet på denna vecka för idag var jag tillbaka på VFU:n och jag stormtrivs verkligen med både handledare och elever och nästa vecka skall jag vara där fyra dagar till, lycka!

Ikväll blir det en lungn kväll. Vi skall alldeles strax promenera över till mina föräldrar för middag och lets dance.
Hoppas ni får en fin fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0