Lördag - 20110326!

Veckan som varit har bestått av långa dagar på VFU:n med förutom lektioner även utvecklingssamtal, lärarmöten och halvdag om matematikutveckling. Jag fullkomligt stormtrivs på min VFU-plats och det är så himla roligt att hålla egna lektioner och stå framme vid tavlan. Det ger verkligen en självförtroende kick när man klarat av det och man ser att eleverna både tycker det är roligt och har förståelse för det jag undervisar om. Denna vecka har jag hållit i hela tre lektioner i matematik!

Igår var jag ledig från skolan och hade egentligen tänkt börja skriva på hemtentan men då jag vaknade redan vid halv 7 och kände mig utvilad så hann jag plugga en hel del på förmiddagen och även hinna med att följa med pappa ner över dagen till Norrköping och hälsa på farfar! <3 Så strax innan 11 igår hämtade pappa mig och vi begav oss ner mot farfar. Vi stannade på vägen ner och åt lunch/middag, jag åt raggmunk och fläsk.



När vi kom ner till Norrköping åkte vi först till farfars hus där vi träffade en mäklare och sedan åkte vi vidare till hemmet där han bor. Man märkte att våren var påväg igår trots att det var väldigt blåsigt men på farfars tomt hittade jag det allra första vårtecknet underbart.. 
 

VÅRTECKEN!

Efter att vi besökt farfar och fikat med honom i några timmar satte vi oss i bilen och rullade hemåt mot Stockholm igen. Kvällen avslutades hemma hos mamma och pappa med våfflor och Lets dance finalen.


Våfflor, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0