Torsdag - 20110303!

Nu är denna torsdag också snart över och helgen knackar på dörren, det skall bli skönt med lite ledigt och jag hoppas verkligen att denna helg skall bli en anningen bättre än den förra. Förra lördagen drabbades älsklingen av en väldigt dum magbacill och alla våra planer för helgen blev inställda och jag flyttade till mamma och pappa några dagar medan den värsta smittan hade flyttan in i våran lägenhet. Inte för att jag är dödsrädd för att bli sjuk, visst magbaciller klarar jag mig gärna utan men när man läser på högskolan finns inga marginaler att bli sjuk och stanna hemma utan har man feber får man ta en alvedon och ta sig dit ändå, så krast ser livet som student ut. Så med vetskapen om att den nya kursen skulle dra igång i måndags så är jag väldigt tacksam till mina föräldrar att dom lät mig bo hos dem. Tack mamma & pappa! <3

Denna veckan har vi startat med nya kursen i skolan, Matematik. Egentligen får jag ont i magen bara jag hör ordet matematik men efter min första praktikperiod i skolan så förstod och såg jag med egna ögon hur viktigt det faktiskt är att som lärare besitta kunskapen att både kunna förmedla matematiken och kunna sätta sig in i elevernas matematiska tänkande. Jag skall inte sticka under stol med att det kommer att bli en stor utmaning men också något som jag vet att jag måste klara av för att klara mitt må och nå dit jag villl.


Kreta sommaren 09.


Kommentarer
Postat av: Nicki

det där kommer du klara galant, den där kursen är inte så jobbig som den låter :)

2011-03-03 @ 21:59:20
URL: http://niicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0