Allhelgonahelgen - 2011! ♥

Äntligen söndag och slutet på veckan med stort V. Detta har varit en av de mest tuffa och stressiga veckorna sedan jag började plugga. Vi har skrivit avslutet på B-uppsatsen, läst in oss på de andras uppsatser, förberett oss inför opponeringen och slutligen opponerat.. När vi klev ut ur klassrummet i torsdags eftermiddag efter opponeringen var jag helt slut. Jag åkte hem och bestämde mig för att ta två helt pluggfria dagar så fredag och lördag har jag bara vilat, det var först idag jag satte på datorn igen och ja, jag har även pluggat lite nu på eftermiddagen.

Men förutom att det har varit en stressig vecka har det denna helg varit allhelgonahelgen. För mig har det alltid varit en speciell helg, då vi åkt och tänt ljus på Skogskyrkogården så långt tillbaka i tiden jag kan minnas. I år kändes allting annorlunda och mycket mycket närmare, nu skulle vi inte bara åka till Skogskyrkogården och som vanligt tända ett ljus utan i år skulle vi även för första gången tända ett ljus på älskade farfars grav!  ♥
Kvällen avslutades hemma hos mina föräldrar med middag och en lugn lördagskväll, precis så som jag vill att allhelgonahelgen skall tillbringas tillsammans med nära och kära med tid för eftertanke!




Till efterrätt hade mamma gjort tiramisu, riktigt spännande att få smaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0